En bokblogg

En blogg, två tjejer och ett gemensamt intresse för det skrivna ordet. Vi som sitter här bakom varsitt tangentbord redo att fylla denna blogg med våra tankar och åsikter heter Alice och Alicia. Detta kommer att bli ett ställe för oss att få leva ut vårt intresse för litteratur, att skriva om den och att diskutera den. Allt från recensioner till någon eventuell "book haul" här och där och andra bokrelaterade inlägg. Qui vivra verra, den som lever får se.
 
Så lite kort om oss: Vi bor med ett avstånd på 714km oss emellan och ses som förståligt inte dagligen. Jag som skriver (Alicia) har ett års försprång i livet och borde väl egentligen vara på en resa för att hitta mig själv i typ Asien, men det är jag inte. Jag jobbar som vikarie inom barnomsorgen och ibland städar jag också. Alice kämpar sig igenom sista tiden på gymnasiet i detta nu och kommer högst troligt först ha tid att joina mig i denna skrivareufori när hon sjungit klart "för vi har tagit studenten" någon gång där i Juni.
 
Roligt ska detta bli i varje fall och vi hoppas att någon blev sugen på att följa med oss här bland bokryggarna. Ni får ha det så bra så ses vi förhoppningsvis i kommande inlägg!
 
-Alicia (Alice hälsar)

Kommentera här: