De dödas röster

Hantanyel!
 
Jag har denna vecka spenderat mina bilresor från jobbet med att lyssna på P3 Series podd "De dödas röster" av Sara Bergmark Elfgren. Det fanns en anledning till varför jag inte lyssnade påvägen till jobbet, det var helt enkelt för läskigt i och med att jag är själv om mornarna. De dödas röster handlar om journalisten Emma Nylander som nystar i ett 20 år gammalt mord. Den är fylld med hemligheter, vänksap och ett inslag av skrock. Nu har de sista orden precis strömmat ut ur mina högtalare här hemma, jag har alltså inte kunnat hålla mig och varit tvungen att lyssna klart redan idag. Sara Bergmark Elfgrens berättelse är en thrillerpodd skriven som en dokumentär i 8 avsnitt, varav varje avsnitt är cirka 30 minuter långt. Att lyssna på en berättelse i formen av en dokumentär motför att få en bok uppläst för sig gav det hela en sådan verklighetstrogen atmosfär. Tillskillnad från en ljudbok innehåller denna podd musik som drar upp nerverna det där lilla extra steget. Jag tyckte att den här podden var väldigt bra och rekomenderar den starkt till alla er som gillar när det kittlas lite i magen av spänningen.
 
De dödas röster av Sara Bergmark Elfgren får  4/5 i betyg.
 
 
 
Of course it is happening inside your head, Harry, but why on earth should that mean that it is not real?” -J.K Rowling.
/Alicia

Kommentera här: